Omänsklig orättvisa.

Det här är Sverige och jag blir så upprörd. Jag minns själv när jag tog hjälp via psykologerna på habiliteringen. Jag hade med en lista vad jag skulle ta upp och det ända hon säger var: Du ska inte ha barn Lina i en timmes tid.Listan jag hade då i handen var förjäves. Den hade jag inte ens fått läsa. På listan hade jag skrivit var man kan få tillgång till hjälpmedel mm. Ja sånt som är bra att veta som funktionshindrad mamma. Min psykolog hade inte ens brytt sig om min vilja. Vilja att skaffa barn. Jag så väggarna komma emot mig och jag hann ändå märka att rummet var lika fyrkantig som hon var.

Detta är min bok som jag kommer att skriva mera på.


(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0