Till politikerna.

.
En sak som jag tycker är sjukt är att jag får inte jobba. Jobbar jag så får jag ingen bostadsbidrag. Alla hjälpmedel kostar pengar som jag inte har. Assistentjobb är smutsigt att vara. Ingen ordentlig lag på att det är ett måste mm. Så när  boken kommer ut så smäller jag bomben. De är den ända bomben som får explodera i världen. I många länder så har man inte kommit så långt med just handikappverksamhet. Men i Sverige så är de fortfarande 60- talet som styr.
Min första bok handlar om när jag kommer till ett boende. Ett boende som förälder som har fightas genom åren och har ett hopp. Ett hopp för att allt ska gå bra för deras dotter. Men allt går åt helt annat håll. Rent ut sakt över styr...
Sverige är byggt på att alla ska hjälpa varandra och det är helt sjukt att jag som har diagnosvariant att ensam är stark. För ingen är star i alla lägen. Men jag får vara det i alla lägen även om jag känner att jag är på botten en dag. En politisk bok som tar lagen i egna händer och säger att nu jävlar får de vara bra med att jag ska känna mig utsatt i alla lägen. Det får bli ett slutord för mig.... Tack.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0