Mitt och assistenternas hemkunskapsmöte.

Jag ber om ursäkt, men jag känner mig lite lamslagen. Många gånger har jag fått stå ut med dålig mat. Så nu har jag kommit på en idé som ynnar alla som har assistent och ändå få det trevligt.Jag har kommit på att ha hemkunskapsmöte med mina assistenter. Där alla assistenter blir bra på att göra min sorts mat och på vilket sätt jag vill att dom ska laga den på.Man kan vara bra på laga mat, men det är bara jag som brukare som vet hur den ska tillagas.
Vi ska använda av en app som heter matglad. Jag och en assistent som jag anser är bra på matlagning ska vara bosarna och alla ska få varsin syssla där dom känner sig bekväm med.
Men första gångerna börjar vi att steka en kyckling och hur vi rensar kylen. Sen får vi se hur jag lägger upp det. När vi äter middagen så pratar vi om andra saker. Rester fryser vi in i min frys.
Eller så kan assistenterna ta med egen mat somm dom tar med och tinar vid tanke på budgeten.

Hm, det här har jag Humle kommit på!;)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0