Fel person på fel plats.

 Här om dagen så fick jag in en assistent som jag aldrig hade träffat.
När hon kom in i min lägenhet så hälsade vi på varan vilket var de normalaste man kan göra.
Genast frågade hon vad jag gjorde och genast såg hon att jag spelade Candy crasch. Åh vad kul ska jag hjälp dig sa hon och jag hann ju inte reagera. Hon visade mig hur man skulle göra så och så, titta nu har du en femma här blablabla bla. Flera gånger sa jag jag ser.
Men det var ju inge respons.
Lina vad vill du hitta på? Vad vill du göra idag?
Gå på bio sa jag.
Ja sa hon då ska vi gå in på din mobil. Du har din app där.
Jag vet svarade jag.
Det jag bli arg på är att jag försöker förklara när hon väljer att inte lyssna!
Vi var och fikade innan bion hon drar upp sin telefon och fingrarna går som turbo på henne...
Lägg ner den, jag blir stressad sa jag och härma henne. Surt titta hon upp visst sa hon. En tugga gav hon min min wrap sen gick hon in på to med mobil.
Vänta så kommer jag snart.  Där satt jag och ville ha hjälp med min wrap. Efter 10 min kom hon ut.
Vi gick när jag åt upp eftersom vi skulle på bion...
Vi gick och genast ställde hon ifrån sin min väska.
Jag sa de du kan inte ställa min väska där eftersom det går ju folk här. Sen gick vi till bion...
Men ändå bestämmer hon och gör min påmind att hon jobbar inte med med som har en CP-skada och ADHD utan en annan person som har auotism, vilket jag inte har.
På bion drar hon upp mobilen igen i smyg. Jag sa lägg ner mobilen. Snart börjar bion. Hon ba jag ska göra de.
När bion hade pågått ett tag så började hon äta av mina chips jag hade köpt.
Vad gör du?! Det är mina chips sa jag och ryckte chipsbagen ur hennes händer... Jag höll på att explodera men vi fortsatte att titta. Hon avbröt mig två gånger när jag var som mest inne i filmen Lina är filmen bra Lina Lina.
Sen på toa sa jag att jag tappar konsentrationen om hon ska fråga hela tiden. Efter det vart hon tyst.
När bion var slut då var hon först och säga nu ska vi gå. Jag ville vänta och sa att vi kunde vänta. Surt vänta hon och då var det inte så många i salongen helt plötsligt.
Sen ville hon att jag skulle stå i trappan och hålla i räcket och jag vet att jag kan ju inte det så jag vart ju hysterisk när hon inte gav mig min velloped.Sen sa jag något dumt och plötsligt hade jag förolämpat henne. Hur kan det komma sig när hon inte gjorde annat än då. Då sa jag att jag undrar vem som förolämpar vem här?!
Jag förklarar och förklarar hon vägra att lyssna och tydligen så slog jag till henne.
Hon sa du slog ju mig!!
Aa varför gör jag det då tror du?
Skrik och gap i biljetthallen så jag bad om ursäkt till han som tog emot biljetterna. Kände mig knäpp när man springen där och gapa på varan. Allt jag gjorde var förklara för någon som vägra lyssna, vilket triga mig. Sen när vi kom ner och jag hade fått nyckeln så drog jag till en vän och ringde på. Mitt i kylan inga ytterkläder eftersom jag stack.
Hon ville låta som att hon hade rätt och sa att hon plugga till jurist och det var ju så många rätter. Sen satte vi oss i soffan och hon hade tryckt upp sig i min soffa. Hon sa skulle inte du sitta och läsa. Ja men sa jag nu är de här min lägenhet och vill sitt i min soffa....
Sen sa jag var som var fel på bion men likt förbannat så vägra hon att lyssna.. Jag frågade henne om hon visst vad CP- skada var.
 Hon svarade en slags syndrom. Då skrek jag FEL!!! Gissa igen.
Ha svara det är nog slags skada.
Fel!!!! Skrek jag rakt ut.
Då sa jag efter det och skratta åt henne fan vad du gör bort dig gång på gång. Riktigt geni är du ju! Hur kan du plugga så många rätter när du just här gör bara fel fel och åter fel. Mycket svar man fick. Jäva människa!
Sen tog jag lite fil och knäckemacka...
Sov inte på hela natten. Nio dagen efter skulle hon komma. Halv tio kom hon och jag skällde ut henne. Makalösa människa att göra bort sig. Bara drar sina egna slutsatser,,,
Försvin här ifrån skrek jag andra gången när hon ringde så sa jag något som gjorde att hon gav sig men jag minns inte det... Vilket är läskigt men sant.
Detta kunde ha undvikits bara hon respekterade mig men tydligen så var det bara jag som skulle acceptera att bli behandlad illa...

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0