Min rastlöshet....

 
Hej du som läser detta
 
Hur ska jag stå ut att vara jag? Jag som inte har "riktiga" betyg vill säga.
Jag brukar gå ut på promenader,se på film och lyssna på böcker.
Jag har många idéer om vad jag vill göra.
För ett par år sen hade jag näsan full med papper och så slog det mig att tv var här och skulle göra en interjuv med mig. Fast jag var sjuk så ställde jag upp. Sen hände det inget.
 Det jag bara önskar, det är ett jobb att gå till och bara längta hem till mina underbara tapeter och känna sig nöjd med det man har presterat en hel dag.
Nu är det så här:
 
- Ööööhhh, gud det ringer på dörren.
Okej jag öppnar.
 
Jag måste gå upp trotts trollfrisyren.
Vet inte hur många gånger jag har tvättat mitt hår, för jag har det så tråkigt.
Mina betyg håller bara för att kunna gå på daglig verksamhet.
Men jag trivs inte på dagligverksamhet. Eftersom jag är i mitten mellan det utvecklingsstöda ocg det normalbegåvade.
Så mitt fall är ett hopplöst fall och inte vet jag vad man gör på dagarna, när man har gått runt kvarteret lika många gånger som jorden e gammal...
Men skriva kan jag och det kanske tar sig sa mordbrännan.
En dag kanske jag har ett jobb och känner att jag kan prestera jag med. För alla är vi världa att vara "behövande."
 Eller hur?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0