Fördommar mot CP-skada förstör!:((((((((((((((

   Fördommar mot CP-skada förstör:(((((((((((

Det är massor med människor som är livrädda för ett CP som jag.:P Folk vet ju inte vad CP är ens en gång. Hahaha, jag kastar snöbollar på er,för det kan ju den som har CP inte göra. Haha, SKITKUL!!! Nä, det är katastrofjobbigt som får kämpa som fan för att folk ska förstå att man är inte DUM I HUVUDET för att man har en CP-skada. Folk brukar fråga: Vad är det första du tänker på när du går upp på morgonen? Jag svarar med ett flin: Jag slår skallen in i väggen och säger: Fan,vad jag känner mig CP idag. Jag tror jag går och pissar!:D Folk har ingen aning om hur det känns att bli "illa behandlad" av folk som inte vet någonting. Mäniskor som snubblar över mina hjul, folk som frågar mina assistenter istället för mig, folk som inte tror att man kan ha "ett sexuellt vanligt liv" med en som har en CP- skada. Jag kan göra det mesta av det som jag skrev nu och ingen har klagat att "ha mig i sängen" i alla fal. Nu tror du att jag är ute efter att "vika" ut sig. Men det handlar inte om det. Det handlar om det jag säger,att jag är normal även fast jag har en CP-skada. Att någon som säger till någon att inte den personen inte är normal. Den personen är inte normal själv! Det som hände mig var att jag fick syrebrist och det kan inte man göra så mycket åt.Det händlar om att man drabbas på några sekunder så är ditt liv drabbad.Men jag kan inte säga att mitt liv drabbade inte mig,för då skulle jag förmodligen varit en annan.


Kommentarer
Postat av: Mikael stolpe

Bra skrivet som alltid lina. Märks att det kommer från hjärtat. Du vet vad jag skrev igår. Att du är mycket vanligare än många tror. Stå på dig gullet. Kram

2010-03-26 @ 07:45:11
Postat av: Anderts

Verkligen bra skriven blogg.

Kram.

2010-11-14 @ 18:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0