Eko

  Eko

Jag låser upp min dörr. Ropar in när jag står på min dörrmatta:
-Hallå,någon hemma?
Ingen svar får man. Jag glider ner på mitt hallgolv med kläderna
på. Skakar oerhört inombords.Fan,om det var någon som brydde
sig känslomässigt.Jag kan fan inte glömma honom.
JOBBIGT.
Han var ju inget annat än dum emot mig och ändå så saknar jag honom.
Det var eko trotts att vi var ihop.
Han gick aldrig gå på bio med mig.Gick med sina syrror istället.Jag fick gå på en annan film med min assistent.
Hade knapt något sex ihop.
Hitta inte på något.
Gjorde ingenting när han jobba.
Han hade subba till ex.
Svinniga kompisar som sa cp,trotts att jag har en cp-skada.
Drack ofta öl  och när han drack öl så fick han tokspel.
Duschade knapt.
Böt ej kallsonger.
borstade ej tänderna.
Sa oftast elaka saker till mig.
Köpte oftast hem mat när han jobba.
Vägra äta ute.
Gnällde på vädret.
Tryckte ner mig.

Tänk efter:Är det en karl som du verkligen vill ha?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0