Vem jag är.

Vem jag är.


Vem är jag? Ja, det har jag alltid undrat över.
Folk tror att dom vet så himla mycket om mig, men
i själva verket så vet folk oftast ingenting.
Jag är en kvinna lite över 30. Går på hjul som är formad
till en stol och stolen har batteri. Den kan gå långsamt, mindre fort,fort
och spido.Och spido använder jag mest när det är brottom eller om
jag har någon dålig assistent.;)
Det är inte alla som vet vad jag har varit med om. Vilket humör jag är på. Det är många männinskor som tror att dem känner mig och vill hjälpa mig, i den grad som dem tror att det är den sortens hjälp som jag vil ha.

Men det är fel! Jag är och förblir över 30 år och jag vet vilken sorts hjälp jag behöver. Det finns kompleta idtoter som försöker talla om vad som är rätt och vad som är fel.

Jag har varit med om saker som många skulle få mardrömmar av att få veta. Ett boende som förstörde mitt liv i 6 års tid t.ex. En fråga som jag inte kan svara på är varför och hur fan stod jag ut som person. Min omgivning blunda och jag var ensam i det tomma svarta tunnel. Tunneln utan ljus. Jag bodde i denna tunneln i 6 år.

Men jag kom ut. Utan att riktigt veta hur. Det är många som har fördommar om mitt handikapp som kan få mig att gå igång på riktigt. CP i fel sammanhang t.ex. Prata i grupp där jag deltar i. Oh, jag känner en tjej och hon var så himla CP.*fniss*

Som om jag skulle tycka det där var kul. Skitkul att många använder min skada för en "dum" sak. Det är samma sak som att jag skulle hänga ut blondiner och säga åt hela världen att dom är "kompleta  idoter." Men det gör inte jag! Alla är människor och männskor MÅSTE förstå att alla människor KAN olika saker. Det är därför det finns olika saker att göra, det finns olika djur, växter. Men det männinskan har missat det är att vi är och förblir olika.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0