Mammas dag.

 Mammas dag.

Idag fyllde min mamma år. Det tycker jag är konstigt efterssom hon blir ett år äldra för varje år som går. Själv blir jag bara yngre och yngre.:)
 Vi åt tacos och min syster var där hon också. Till efterrätt blev det marängsviss och det smakade ju så bra.:)
 Innan vi åkte till mamma så lyssnade jag på "Luftslottet som sprängdes" av Stieg Larsson.
Hans böcker är ju bara SÅ bra och man önskade att han levde och kunde komma ut med fler böcker. Jag anser att han skulle kunna bli hur stor som helst om han fick leva ett eller fyra decenium till.;)
Men oturligt nog så fick han tyvärr inte det.
 Livet är ju förbannat orättvist ibland. Jag undrar om man överhuvudtaget "går bort" nöjd eller om man hänger in med en halv kropp in i "dödens atmosfär" och bara ropar:

- Vänta, jag är inte klar på jorden jö.

Men Djävulen bara utbrister ut till skratt och säger:

- Du,lilla vännen. Det var inte jag häller. Jag som inte ens fick lära mig att jag skulle vara en förfallen ängel eller inte.

Det finns ju en sanning det Djävulen svarar. Min teori är att han menar att ingen människa får bestämma om man ska leva eller dö,så varför skulle man då bestämma vilket liv man ska leva. 
 Om man ska leva en som har utan funktionshinder och med funktionhinder. 
I mitt fall fick jag inte välja! MEN jag är en männska  ändå. Jag är och förblir en kvinna som kan se att jag kan mycket ändå trotts min Cp-skada. Alla är bra på någonting, fast en del dagar känns det inte så och då är det mycket mörkt i min själ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0